Kies de fitnessmethode die bij je past

Voor de meeste mensen is in vorm komen en deze vorm ook behouden een ware uitdaging. De meeste mensen fitnessen en sporten namelijk niet graag. Daarom loont het de moeite een fitnessmethode uit te kiezen die bij je past.

Ben je een eenling of een groepssporter?

Sport jij graag in groep of doe je het liever alleen? Houd steeds in je achterhoofd dat je veel sporten die je alleen beoefent even goed  in groep kan beoefenen.

Alleen: lopen of joggen, aerobics, inline-skating, schaatsen, fietsen, kajakken, skiën, langlaufen, zwemmen, enz.
Met twee: tennis, badminton, racquetball, squash, muurklimmen, vechtsport, schermen, enz.
In groep: volleybal, softbal, handbal, voetbal, hockey, ijshockey, basketbal, enz.

Binnen of buiten?

Sommige mensen zijn echte buitensporters, terwijl anderen liever binnen sporten. Beide hebben zo hun voordelen. Als je buiten sport, krijg je veel frisse lucht. Als je binnen sport, hoef je nooit rekening te houden met het weer.

Binnen: aerobics, dansen, vechtsport, squash, muurklimmen, krachttraining, basketbal, volleybal, zwemmen, enz.
Buiten: Fietsen, lopen, kajakken, softbal, skiën, voetbal, inline-skaten, snowboarden, enz.

Ben je een durver?

Ben je eerder avontuurlijk aangelegd of doe je het liever rustig aan?

Niet-avontuurlijke sporten: lopen, aerobics, dansen, wandelen, tennis, enz.
Avontuurlijke sporten: muurklimmen, inline-skaten, snowboarden, kajakken, skiën, enz.

Dit bericht is gepost op 24 februari 2010 om 08:19 uur en is geplaatst in Algemeen.

Laat een reactie achter

Anti-Spam Image Reageer
Andere interessante artikels: Het verschil tussen chin-ups en pull-ups
Opwarming en afkoeling bij het fitnessen