8 manieren om van fitness een gewoonte te maken

Heb jij het ook zo moeilijk om het fitnessen of sporten vol te houden, maar zou je toch graag iets aan je  conditie doen? Hier vind je 10 tips.

1. Wissel af tussen sportactiviteiten die je zelf leuk vindt

Jog je niet graag of haat je het om naar de fitnessclub te gaan? Doe het dan gewoon niet. Kies voor sporten en fitnessactiviteiten die je zelf leuk vindt.

2. Zoek een partner

Sporten of fitnessen met een partner die dezelfde doelen heeft is een extra motivatie. Je kan elkaar steunen en hebt minder snel de neiging op te geven. De ander rekent immers op je.

3. Maak van lichaamsbeweging een prioriteit

Probeer steeds sporten of fitnessen in je schema op te nemen, ook als je bijvoorbeeld op vakantie bent. Zo zal niet alleen jij, maar ook je omgeving er snel aan wennen.

4. Sport ’s morgens

Voor velen is het moeilijk een gaatje in hun overvol schema te vinden. Waarom ’s morgens niet een halfuurtje vroeger opstaan en dan sporten? Het vraagt natuurlijk wel wat discipline, maar eens je eraan gewend bent, zal je er geen moeite meer mee hebben.

5. Sport meteen na het werk

Als het je niet lukt om ’s morgens te sporten, waarom dan niet meteen na het werk? Als je meteen na het werk gaat sporten, ben je ervan af en kan je rustig aan je avond beginnen.

6. Houd je sport- en fitnessactiviteiten bij

Schrijf al je activiteiten op. Op die manier kan je nagaan hoeveel je beweegt, hoe ver je gelopen, gefietst, enz. hebt.

7. Wandel

Als je al lange tijd niets aan je conditie gedaan hebt,  is wandelen de ideale lichaamsbeweging om mee van start te gaan. Een stappenteller kan daarbij een handig hulpmiddel zijn. Probeer minstens 10.000 stappen per dag te nemen. Ook als je conditie al beter is, is wandelen een goede aanvulling op je sportschema.

8. Beloon jezelf

Probeer jezelf altijd te belonen als je een doel bereikt hebt. Ga eens lekker uit eten, maar let hier wel mee op als je wilt afvallen.

Dit bericht is gepost op 24 februari 2010 om 08:31 uur en is geplaatst in Algemeen.

Laat een reactie achter

Anti-Spam Image Reageer
Andere interessante artikels: Opwarming en afkoeling bij het fitnessen
Aquarobics of waterfitness, fitnessen in het zwembad