Fitnessen om af te vallen

Als je gewicht wilt verliezen,  is een dieet vaak niet voldoende. Minstens even belangrijk is lichaamsbeweging. Alleen door een goede combinatie van de twee zal je gewicht verliezen.

Lichaamsbeweging is een belangrijke factor als je wilt afvallen. Pas de activiteit die je wilt doen aan aan je fitheidsniveau. Warm op voorhand vijf à tien minuten op.
Aerobische of cardiotraining is erg efficiënt om gewicht te verliezen en te onderhouden. Als je cardio-oefeningen doet, zal je meer calorieën verbranden. Je hartslag en ademhaling zullen ook meer versnellen, vergeleken met krachttraining.

Als je graag samen met anderen aan je conditie werkt, kan je een abonnement nemen bij een sportschool of fitnessclub. De loopband, crosstrainer, roeimachine en hometrainer kunnen je een uitstekende workout bezorgen. Begin steeds aan een comfortabele snelheid en versnel langzaamaan.  Voorzie aan het eind van je training een paar minuten om af te koelen en te vertragen.

Als je jezelf niet gauw naar de fitnessclub ziet gaan, kan je natuurlijk ook altijd buiten gaan sporten. Wandelen, fietsen en lopen zijn sporten die je in iedere buurt wel kan beoefenen. Je kan je ook aansluiten bij een club om in groepsverband een sport te beoefenen. Probeer ook in je dagelijkse leven actiever te zijn en de trap te nemen in plaats van de lift, de fiets in plaats van de auto, enz.

Om af te vallen, kan je best ook krachttrainingen in je fitnessprogramma integreren. Zo kan je spiermassa opbouwen, waardoor je nog sneller vet zal verbranden.

Dit bericht is gepost op 23 februari 2010 om 14:53 uur en is geplaatst in Algemeen.

Laat een reactie achter

Anti-Spam Image Reageer
Andere interessante artikels: Fitness voor een goede gezondheid
Verrassende fitnesstips