4 fitnessoefeningen voor je achterwerk

Ben jij tevreden over je achterwerk? Veel mannen en vrouwen zijn dat namelijk niet. Maar een combinatie van cardiotraining en krachttraining kan al een groot verschil maken.

Squats

Squats zijn een van de beste oefeningen die je  kan doen voor je heupen, achterwerk en dijen. Squats kan je op veel verschillende manieren uitoefenen. Een van de eenvoudigste manieren is de volgende. Ga rechtstaan voor een stoel, met je voeten op heupbreedte uit elkaar. Buig dan door je knieën, terwijl je je rug recht houdt, je buikspieren intrekt. Doe dit tot je achterwerk net de stoel raakt, span dan je achterwerk samen en ga  terug rechtstaan.

Lunges

Lunges zijn een uitdagende oefening omdat ze zoveel spieren tegelijkertijd trainen. Lunges kunnen op verschillende manieren uitgevoerd worden. Je begint vanuit een rechtstaande positie met je voeten dicht bij elkaar. Met je ene been doe je dan een stap naar voren, zodat het onderbeen een hoek van 90 graden met de grond vormt. Daarna laat je je achterste been zakken tot je knie bijna de grond raakt. Neem vervolgens terug de beginpositie aan. Aan je voorste been zal je de bilspieren en de hamstrings trainen, aan je achterste been de quadriceps en de kuiten.

Step ups

Om step ups uit te voeren, moet je op een bankje of verhoging gaan staan. Stap op het bankje, terwijl je de andere voet op de grond houdt. Verplaats het gewicht vervolgens naar je hoogste voet en strek je been, zodat je met beide voeten op de verhoging komt. Plaats dan weer een voet op de grond, daarna de andere. Herhaal de oefening een aantal keer.

Hip extensions

De hip extension is een  oefening die de grootste spier van het lichaam traint, de gluteus maximus. Zet je op handen en knieën, span je buikspieren op en til een been de lucht in, terwijl het een hoek van 90° vormt. Buig je rug niet en houd je nek recht. Kom terug omlaag en herhaal de oefening een paar keer voor je van kant verwisselt.

Dit bericht is gepost op 16 februari 2010 om 08:19 uur en is geplaatst in Fitnessoefeningen.

Laat een reactie achter

Anti-Spam Image Reageer
Andere interessante artikels: Train je te veel?
Rug- en buikspieroefeningen voor beginners