De eenvoudigste en snelste buikspieroefeningen

Wie liever thuis traint of niet altijd de kans heeft naar de fitnessclub te gaan, kan wel wat gemakkelijke oefeningen gebruiken. De buikspieren behoren tot de populairste spieren om te trainen, hier dus alvast enkele simpele oefeningen voor de buik. Gecombineerd met een gezond dieet en regelmatige cardiotraining zou dit zeker moeten leiden tot een strakke buik.

Crunches

Leg je neer met je rug op de grond. Haal diep adem en trek je buik in. Hef je bovenlichaam op tot het zich in een hoek van 45° bevindt. Trek niet aan je nek, dit kan nekpijn, en in extreme gevallen zelfs migraine, veroorzaken. Houd deze houding ongeveer 2 tot 3 seconden vol voor je je terug naar de beginpositie begeeft. Doe drie sets van 10 tot 15 reps.

Standing side bends

Sta recht en trek je buik in. Houd je benen recht en je armen langs je lichaam. Kantel je lichaam van links naar rechts. Draai je heupen niet, maar houd je bovenlichaam in een naar voren wijzende positie. Doe drie sets van 10 tot 15 reps.

Torso twists

De torso twist is een van de beste oefeningen om het middelste deel van de buik te trainen. Sta rechtop, trek je buik in en draai je bovenlichaam van links naar rechts. Doe drie sets van 10 tot 15 reps.

Double crunches

Als je een crunch doet, train je alle buikspieren, maar een double crunch legt nog iets meer de nadruk op bepaalde delen van de buikspieren. De double crunch combineert de crunch en een andere oefening, de knee raise.

Leg je plat op de grond met je benen in de lucht en je knieën in een hoek van 90°, zodat je kuiten parallel staan met de vloer. Neem diep adem, trek je buik in en hef je bovenlichaam van de grond zodat het zich in een hoek van 45° bevindt ten opzichte van de vloer. Trek niet aan je nek. Houd de positie 2 tot 3 seconden vol en neem dan langzaam terug je beginpositie aan.

Dit bericht is gepost op 3 maart 2008 om 15:28 uur en is geplaatst in Krachttraining.

Laat een reactie achter

Anti-Spam Image Reageer
Andere interessante artikels: Bodybuilding mythes: waarheid of niet?
Fitnessoefeningen voor luieriken